Szakértői vélemények
2016. September 08., Thursday
Bencze Mariann
tanár
Aki a Megy a gőzös Kanizsára című dal szövegét írta, jól tudta, hogy a legtöbb gyerek rajongva csodálja a vonatokat. A Kisgőzös Kifestőkben is vonat kacskaringózik a betűk és az ellentétek témaköreinek ösvényén, mégsem csak emiatt szeretik őket a gyerekek.
Tovább
2015. May 01., Friday
Bujdosó Ági
óvodapedagógus
A Kisgőzös füzetek gyermekcentrikus illusztrációkat tartalmaznak. A feladatok a fokozatosságra törekednek. A magyar óvodai nevelés ugyan nem tartalmazza, hogy az intézmények tantervszerűen tanítsák a betűket és az írást, a nagycsoportban az anyanyelvi játékok adnak lehetőséget a betűk hangzás alapján történő megkülönböztetésére. Inkább az írás előkészítéséhez, főleg az ujjak finommozgását elősegítő tevékenységeket biztosítjuk az óvodások számára.
Ezért ezeket a köteteket azoknak a gyerekeknek ajánlom, akik biztonságosan felismerik a hangok és betűk közötti kapcsolatot.
Tovább
2015. May 01., Friday
Szomor Éva
gyógypedagógus, a hallássérült oktatás jeles képviselője, fejlesztő logopédus
2000 óta továbbképzést tart gyermekorvosoknak, védőnőknek, csecsemő- és gyermekgondozóknak
Tovább
2015. May 01., Friday
Bujdosóné Ági
óvodapedagógus
Az Ovi Suli című gyakorlófüzetek a szülők számára is eligazodást adnak, hogy az óvodás korban milyen sokféle játékos formában lehet az ismereteket elsajátíttatni, rögzíteni. Az egyes kiadványok összeállítása alkalmas arra, hogy a gyermek a feladatokhoz fokozatosan, az egyszerű színezéstől a logikai gondolkodást igénylő feladatig apró lépésenként jusson el. A füzetek feladatainak megoldása sok sikerélményhez juttatja a 3-6 éves korú gyermekeket, ami újabb ismeretek szerzésére serkenti őket. A gyakorló feladatok megoldásával az óvodás kisgyermek fokozatosan ismerkedik meg az iskolai gyakorlatban használatos feladatlapok, tesztek teljesítésével. A könyvek nagyon szép, esztétikus kivitelezésűek. A bennük található képek mérete a kisgyermekek életkorához igazodik.
Tovább
2015. May 01., Friday
Tőkés Maris
fejlesztő pedagógus
Több évtizedes tanári pályám során intenzíven foglalkoztatott, hogyan segíthetnék a szülőknek. Különböző fórumokon – előadáson, továbbképzésen, szülőklubban – próbáltam használható ötleteket adni, hogyan foglalkozzanak a gyerekekkel. Az a tapasztalatom ugyanis, hogy a legtöbb gondot az okozza, hogy a szülők nem mindig tudják kitalálni, hogyan segítsenek gyermekeiknek a tanulásban.
Az iskolában, ahol fejlesztő pedagógusként foglalkozom a gyerekekkel, kora reggeltől nyitva a szobám, jönnek a szülők, ahol beszélgethetünk. Négy éve szakértőként dolgozom a Nők Lapja Cafe internetes oldalán, ahol több száz levélre válaszoltam ez idáig. Pályám során sok eszközt készítettem a szó-mondatfajták gyakorlásához, a mondat-és szövegalkotáshoz, a szorzótáblák, szöveges feladatok gyakorlásához.
A SULI PLUSZ kiadványait azért is fogadtam nagy örömmel, mert a fentieket ötvözi az anyanyelvtanításban. A szülők el tudnak igazodni benne, nagy haszonnal forgathatják. A gyerekek élvezik a változatos, színes, érdekes feladatokat.
Tovább
2015. May 01., Friday
Szomor Éva
gyógypedagógus, a hallássérült oktatás jeles képviselője, fejlesztő logopédus
2000 óta továbbképzést tart gyermekorvosoknak, védőnőknek, csecsemő- és gyermekgondozóknak
A kisgyerekeknek is lehet „szótára". A minivilág kiadványai mind-mind a világ felfedezését segítő szótárak. Mit jelent: tapintani, simogatni, lapozni?
Ezekre is választ kaphatnak a gyerekek, miközben számtalan érzékszervükön át rögzítik az ismereteket játékokról, állatokról, virágokról. Egyszóval a körülöttünk lévő világról.
Tovább
2015. March 06., Friday
dr. Nadrainé Szent-Gály Viola
A közoktatási szakértői névjegyzékben regisztrált óvodai szakértő vagyok, óvodapedagógusi gyakorlattal, egyetemi diplomával. Köztisztviselőként (Budapest Főváros, II. Kerületi Önkormányzat, Művelődési Iroda) is az óvodai neveléssel foglalkozom jogszerűségre, együttműködésre, igényességre törekvő attitűddel.
Tovább