Hogyan készüljünk az iskolakezdésre? - Tele vagyunk aggodalommal!

https://www.tessloff-babilon.hu/hogyan-keszuljunk-az-iskolakezdesre-tele-vagyunk-aggodalommal iskolakezdés

Nagyobbik fiam hamarosan ötéves lesz, egyre többet gondolok arra, hogy nagyon hamar elérkezik majd a pillanat, amikor ő kezdi el az iskolát. Már most tele vagyok aggodalommal és félelemmel. Minden édesanyában és édesapában felmerül a kezdetekkor, vajon hogyan fog szeptemberben gyermekük alkalmazkodni az új élethelyzethez? Cikkünkben tanácsokat szeretnénk adni ahhoz, hogyan lehet segíteni a kicsiket abban, hogy felkészülhessenek az iskolára. Segíteni szeretnénk abban, hogy mit tehetünk azért, hogy megkönnyítsük számukra az iskolakezdést.

Augusztusra már minden szülő tudja, hogy milyen képességek birtokában van a gyermeke és elindulhat-e az iskolába. Ha esetleg valamilyen probléma jelentkezett, akkor lehetőségük van a nyáron megfelelő szakemberek segítségét kérni a felkészüléshez. Mindenesetre nem árt, ha mi szülők is tájékozottak vagyunk abban, melyek az iskolaérettség összetevői.

Mit tudnak az ovisok?

IskolakezdésMár az óvodában alakul a gyermek feladat-és szabálytudata, ami képessé teszi cselekvései irányítására. Kialakul szándékos és tudatos figyelme, összpontosítani tud a feladatokra, fejlődik emlékezete. Képessé lesz a hangok tiszta ejtésére, szókincse gazdagodik, mondatokkal fejezi ki gondolatait. Ismeretekkel rendelkezik az őt körülvevő világról, környezetéről. Biztonságosan használja a térbeli viszonyokat jelentő névutókat: alatt, felett, mellett, illetve a kisebb-nagyobb, magasabb-alacsonyabb, hosszabb-rövidebb, kevesebb-több fogalmát. Mozgása összerendezetté válik, és fejlődik kézügyessége.

Segíthetünk nekik!

Hogy mindez a fejlődés folyamatos és egyenletes legyen, a szülők is sokat segíthetnek a kicsinek. Keressünk egyszerű, otthon is elvégezhető feladatsorokat, melyeket együtt elvégezhetünk, hogy gyermekük örömmel és sikerélménnyel kezdhesse az iskolát. A játékok összeállításánál törekedjünk arra, hogy a napi gyakorlás minél több részképességet érintsen, ne legyen nagyon bonyolult, s változatos, élvezetes lehessen mind a gyermek, mind a mi számunkra. Célszerű, ha a feladatok a vizuális-és auditív figyelem, emlékezet, testséma, nagymozgások, szem-kéz koordináció, beszédészlelés- és beszédértés területeit ölelik fel.

Tipp! Remek logikai játékok és képességfejlesztő feladatok közül válogathatunk.

LOGICO 3307 Ismerkedjünk az új környezettel!

Aki most kezdi az első osztályt, esetleg intézményt váltott, próbálja meg minél jobban megismertetni a kicsivel az új környezettel. Érdemes a vakáció végén érdeklődni, hogy körbenézhetünk-e együtt az épületben. A gyerekeknek általában rengeteg kérdésük van egy ilyen helyzetben, amire érdemes türelmesen és időt hagyva válaszolni.

Vonjunk be más családtagokat is!

Családanyának lenni nem egyszerű lenni, a feladatok ráadásul sokszorozódnak, ha a gyereket fel kell készítenünk az iskolakezdésre. Nem kell mindent egyedül végigcsinálnunk a tanév kezdeti feladatok közül. Ha tehetjük, vonjuk be a feladatok elintézésébe az apukát vagy a nagyszülőket, esetleg egyéb rokont. Ha van olyan a családban, akinek szintén hasonló teendői vannak, akkor ez a személy szinte biztosan jó választás lesz.

Készüljünk fel lelkileg is!

Készüljünk fel, hogy lehetnek feszült helyzetek, vagy olyan szituációk, amikor esetleg elveszíthetjük a türelmünket, mindezt ráadásul a gyerek előtt, akinek éppen szeretnénk könnyebbé tenni az iskolakezdést. Gondoljuk át, hogy egyes nehéz helyzetben mit fogunk majd mondani gyermekünknek és ezt a szülők egymással is beszéljék meg! Fontos, hogy a két szülő között összhang legyen!

Új szabályok

Az ovis időszak véget ér, így más szabályok és más napirend lép majd életbe gyermekünk életében. Szülőként is érdemes néhány új, iskolakezdéssel együtt járó szabályt lefektetni. Magyarázzuk el pontosan, milyen szabályok betartását várjuk el, és ennek milyen haszna van az ő számára.

Somogyi-Soós Anita


Címkék:

állatkert  állatok  Antarktisz  Ausztrália  autó  baktérium  barlangok  betegség  Biblia  Budapest  buddhizmus  bútorok  búvárkodás  cidrimókus  denevér  díj  dory  édesség  éghajlat  egyensúly  egyház  egyiptom  elefánt  elektromosság  emberi test  emlős  építmények  Északi-sark  etimológia  eukaliptusz  fejlesztés  félelem  felfedezés  finommotorika  fizika  Föld  főzés  gyógyítás  gyógyszertár  háború  hajózás  halak  halál  halmazállapot  hideg  hiszti  hogyan működik  hőmérő  hüllők  időjárás  időszámítás  infrahangok  interjú  internet  iránytű  irodalom  iskolaérettség  iskolakezdés  játék  jelrendszer  kalóz  kapitalizmus  karácsony  karantén  kémia  kereskedelem  kétéltűek  Kína  klímaváltozás  koala  kommunikáció  kórház  koronavírus  közlekedés  Krisztus  kultúra  kultúrtörténet  léghajó  leguán  légzés  LOGICO  madarak  magasság  mágnes  mese  meteorológia  Mi MICSODA  mikroszkóp  mitológia  mítoszok  Nikola Tesla  Nobel-díj  növények  nyomozás  óceán  ókor  olimpia  olvasás  Oroszország  orvoslás  öltözködés  őskor  pedagógus  pszichológus  pulzus  rajz  rák  receptek  régészet  repülés  robot  rovarok  sárkány  sejtek  sport  szellemek  szépség  szerzetesrendek  szimbólum  táplálkozás  távíró  technika  tél  tenger  terhesség  természet  természeti jelenségek  természeti katasztrófák  természettudomány  teszt  tobzoska  történelem  tudomány  tüntetés  újkor  ultrahang  ünnep  vadnyugat  vallás  Városliget  vasút  védőoltás  vidámpark  vidra  világűr  vírus  víz  vulkán  zarf